Tuesday, January 10, 2012

teristimewa utk along yg disygi...( nur maidah mazni )

Alhamdulillah...
saya gembira untuk dia...
untuk adik...
untuk teman..
untuk sahabat...
yer...
dia teman...dialah adik...dan dialah sahabat....

dia adik..bila dia panggil saya along...
bermanja dan dimanjakan..itu perkara biasa...
dan haruslah teddy bear jadik kesukaan kami...
even sampai sekarang...

dia sahabat..bila masa kami di sekolah dulu...
saya mengalami 'kejatuhan' bila rakan2 sekelas salah faham dengan saya...
dan dia berdiri...
dengan pendiriannya sendiri...
tahu saya tidak bersalah...
dan tidak punya niat sperti yang mereka war-warkan....

dan dia teman...
bilamana untuk sekarang ini saya pilih untuk menyepi...
saya pilih untuk tidak muncul selama bertahun-tahun lamanya...
dia masih tetap ada disitu...
ada untuk saya cari bertanya khabar...
saya juga ada bila dia perlukan saya..
sekurang-kurangnya dalam 'menyepi' saya itu...
ada dia bersama-sama saya...
dan saya bersama-sama dia...

dan hari ini...
saya gembira bila baca entry ini
saya tahu...
sesuatu yang baik terjadi dalam hidupnya...
dan perubahan baru fasa kehidupan...
melangkah jauh meninggalkan saya...
bukan lagi bergelar pelajar...
dia CIKGU...
y akan melahirkan engineer masa depan...
y akan melahirkan doktor berkaliber untuk masyarakat..
y akan melahirkan arkitek berjiwa besar...
y akan melahirkan pensyarah yang berkhidmat untuk negara...
y akan melahirkan sasterawan serta seniman-seniman negara...
dan y akan melahirkan lebih ramai lagi modal insan yang berguna untuk agama dan negara...insyaAllah...saya doakan yang terbaik untuk itu...

yer...dia memilih untuk menjadi CIKGU...
saya kagum dengan dirinya...
sangat-sangat kagum...
siapa tahu...nanti...
anak-anak saya...berada dalam didikannya..
kita tidak tahu masa depan kan..?? 

ape-ape pun...
untuk adik...sahabat...dan teman....
Nur Raena Atila bt Ab Ran....
selamat meneruskan hidup baru...
selamat berkhidmat kepada anak bangsa...
semoga Allah permudahkan....
semoga Allah beri kekuatan...
semoga Allah tunjuk jalan...
dan semoga Allah redha dengan kehidupan kamu....
selamat bertugas...
CIKGU RAENA...:) 

along iring dengan doa dan semoga kamu dalam perlindunganNya...
dimana sahaja kamu berada dik...
Fi amaanillah...:) 
 


No comments:

Post a Comment