Wednesday, March 30, 2011

congrat 2 aja n apih (".)

i'm happy 4 both of u

tahniah2...

4 disember thn  lpas g knduri umah aja...5 disember g kenduri umah apih...

arini aja da pregnant..hihihi..

tahniah apih...

hajat tcpai...

sblm kawen dl oyat nk bby thn ni gak..nk twin..ahahahah..

smga dpt twin yer..

hehehe..

congrat my fren :)

aja & apih

xsbar nk tgu ur bby...

lau r lelaki tau...urmmmm

Andainya lelaki tahu.. 
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.
Andainya lelaki tahu..


Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. 
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. 
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.


Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat. 
Andainya lelaki tahu..


Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..
Tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. 


Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. 
Naluri keibuannya sangat kuat. 
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. 
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. 
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. 
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. 
Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. 
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. 
Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. 
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. 
Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. 
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. 
Dia terlalu emosional. 
Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.


Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . 
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. 
Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. 


Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

spesel thanks 2 my dearest bella

atila raena::


cantik kan nama dia?
hehe..

detik2 perkenalan kami : 2010

biodata:-

> Nur Atila Raena bt Ab Ran
> 9 april 1988
> pasir mas, kelantan
> pandai buat kraf2 tgn ;p
> suke pooh
> ade hs same ng saye :P
> xsuke pink ( isk...dislike diz.haha)

dia ni mcm kakak saya..
byk cite n prob kami share..

sonok kwn ng dia..
walaupun knl rapat xsmpai setahun,
tapi da leh kamceng..:)



kakak...thanks 4 evertim~

Remember.......

I was there once,
lost, all alone
You can cry in my ear,
Just pick up the phone.

When you are lonely and feeling so blue
Someone is thinking ...thinking of you
 
 
 ~ ni adalah yg bella tulis kt blog die...tharu sgt2 1st baca aritu..
tma ksh comey..awk adik yg comey.. ('',) sori yea skg..akak bz sgt..xsempat luang msa kt comey..tgu deh :) 

Monday, March 28, 2011

cara lelaki bile awek @ wife period..huhuhu

1. Hadiah coklat kepadanya. pasti si gadia gembira menerimanya. sesungguhnya pemberian kamu itu menjadi ubat kepada emosi gadis kala itu

2. Nyatanya kehadiran PMS bukan waktu memutuskan hubungan. peranan lelaki perlu lebih meahami pasangannya. ikut rentak si dia dan layanlah dia sebagai seorang puteri sepanjang seminggu itu

3. Lelaki sering terkena leteran tentu mendapati kedatangan period teman wanita bukanlah hari yang paling indah. Cuba tumpukan perhatian lebih kepadanya dan jangan mendatangkan marahnya. ucapkan cinbta dan pujinya cantik lebih-lebih.

4. Harap teman lelaki lebih memahami dan tidak mengemukakan apa-apa persoalan atau masalah dalam waktu begini. kejutan perlulah yang bermanfaat dan benar-benar menggembirakan.

5. kala si kekasih mula bertanyakan tentang badannya, jangan pula menambah bara dengan mengunkit dia makan kek brownies semalam.

6. sebaik-baiknya tarik kekasihmu dan bawa dia bersiar-siar. Udara segar mampu mengubah moodnya. jangan sekali-kali mengingatkan dia mengenai ketidakselesaannya.

7. jangan bangkang jika dia mengutarakan masalah kami masih merokok walaupun sudah berjanji mahu berhenti, atau baju kamu bertaburan di lantai, kerana saat begini memungkinkan dia meninggikan suara

8. Adakah lebih baik kamu pelajri kehadiran period wanita kerana kamu akan sehidup semati dengan isteri atau bakal isteri. barulah bahagia dan serasi hidup.

9. bagi suami, belailah isteri jika dia dalam kesakitan. dodoi isteri agar dia lebih tenang. Manakala sang kekasih pula, bisikan kata-kata manis di telingannya menerusi telefon jika dia rasa kurang selesa.

10. Dengan kehadiran kamu wahai lelaki yang sangat memahami, ia baka meringankan lagi tekanan wanita. Hadiahkan wanita Kotex soft & smooth Overnight kerana ia pilihan tepat.

lelaki vs perempuan

(L) Mempunyai ego tersendiri yg menyebabkan sukar menerima pertolongan org lain dan pandangan org lain terutama sekali pasangannya.
(P) Mudah menerima dan terpengaruh dgn pandangan org lain lebih2 lagi dgn org yg dicintainya.

(L) Sekiranya mengalah, menunjukkan tanda tidak bermaruah atau berprinsip.
(P) Mengalah tanda sayang dan pengorbanan yg tidak berbelah bagi.

(L) Menilai kejayaan dan diri berdasarkan hasil atau prestasi yg berlaku didepan mata.
(P) Seringkali menilai diri berdasarkan perasaan dan kualiti hubungan sesama manusia terutamanya org yg disayangi.

(L) Suka menyendiri dan menjauhkan siri apabila berada dlm keadaan tertekan.
(P) Suka bercerita kpd org lain tentang masalah yg sedang dihadapi dgn harapan mendapat simpati.

(L) Mempunyai emosi spt getah iaitu sesuatu perasaan itu hanya sekejap shj.
(P) Mempunyai emosi seperti ombak iaitu suatu perasaan yg lambat reda.

(L) Biasanya suka memberi arahan bersifat ketua yg mempunyai kuasa.
(P) Suka berleter mengenai sesuatu perkara sehingga puas hati.

(L) Bersikap pemurah atau boros.
(P) Bersifat kedekut atau berjimat.

(L) Mempunyai fikiran yang bersifat makro iaitu melihat secara keseluruhan.
(P) Mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci.

(L) Tidak fokus kepada sesuatu perkara
(P) Fokus kepada sesuatu perkara.

(L) Mempunyai perasaan cinta yang setia dan lebih fleksibel.
(P) Cinta sepenuh hati dan setia pd yg satu.

(L) Suka menyendiri dan berdiam diri apabila imej tergugat
(P) Mudah marah, cemburu atau merajuk apabila imej tergugat.

(L) Bila berkomunikasi kurang teliti mendengar tapi cepat memberi pendapat.
(P) Mendengar dgn teliti sebelum membuat sesuatu keputusan.

(L) Lebih banyak menumpukan kepada aspek fizikal dan kebendaan.
(P) Lebih menumpukan aspek perasaan dan kemanusiaan

(L) Meminta bantuan kerana malas atau tidak berupaya.
(P) Meminta dan memberi bantuan sebagai tanda sayang dan hendak bermanja.

(L) Akan melawan dan menjauhkan diri dan membisu seribu bahasa apabila berlaku pertengkaran.
(P) Biasanya mengalah dan berpura-pura setuju dengan pasangannya.

(L) Tidak suka bercakap tentang pasangannya
(P) Suka bercerita tentang pasangannya dan menghormatinya

(L) Agak keberatan meminta maaf
(P) Lebih mudah meminta maaf

(L) Dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran
(P) Risau apabila menghadapi kesukaran

(L) Suka MEMBUAT keputusan
(P) Suka MENGIKUT keputusan

(L) Terasa selesa berjauhan dgn keluarga
(P) Suka bersama keluarga

(L) Berfikir jangka panjang dalam pelbagai perkara, penyelesaian untuk kebaikan jangka panjang
(P) Berfikir cara pendek yang lebih hanya untuk selesaikan sesuatu cara dengan cepat

my bad.. :(

*crying*


i'm sad because of your words
 
;(




i'm sensitive.my bad.sorry.
 
ur words..it's hurt..
 
i'm not like dat.. 

Thursday, March 17, 2011

nad wedding

congrat nad & syauqi..
slmat pgantin baru yea :)
smga kekal bhgia ke akhir hayat

ak,yana dan k.syi g mjlis die ahad lepas..

kt cna jmpa geng2 len..
dak2 sains ada..dak math,dak ks..
pastu dpt jmpa nani ks yg lama xtgk :)




hepi besday n,imah,thiya,ama

celebrate besday 4 owg kwn2 sy :)
ni sbnarnye sempena besday ama..
ktwog celebrte awl2..heheh..
cian ama..
besday die tp die yg msak..heheh
xpe..msakan yg power..spageti yg tbaek..knyang mkn..
mkn kt pizza pn xpower gni..

kek ni utk 4 owg...anne sbgai kakak sulung antara kami b8..hihihi..anne yg plg tua..
pastu roomate anne..iaitu imah tomey..kmdian..tiah...hehehe..pastu ama...

skg tgal 4 owg je lg xckup umur..hihiih..
dowg da ckp umur..
ak pn xckp umur lg..muda lg..ak.zati,anis,aja...

kami b4 masih muda..umur 18...hihihi


sk bukit puteri banjir

ujan tanpa henti mlm 2 telah myebabkan sek pratikumku dinaiki air...
yeyeyeyey...hehehe

kami b5 main ai...

smpai2 kt dpn sek tkjt tgk ai penuh..huhuhu..
terus bgegas mghala ke jerteh..
sasaran! cari selipar jepun!!hahaha..sbb kami b5 pkai kasut..xkan nk redah ai lak..heheheh

tpi bila smpai kt kdai..xbeli pn selipar jepun...hahhaa..
4owg pkai selipar crocs yg ciut..hihihi

ni suasana banjir kt sek

maap ye gamba xbape cntik..sbb guna hp je..huhuh..


ct & eijat..heheh

posing lam clas banjir..hehehhe







cikgu2 yg tlebih xcited men ai banjir..hehehhe..

pgalaman ptama sek banjir

(",)

Jangan Ditangisi Apa yang Bukan Milikmu

Dalam perjalanan hidup ini seringkali kita merasa kecewa. Kecewa sekali. Sesuatu yang luput dari genggaman, keinginan yang tidak tercapai dan kenyataan yang tidak sesuai dengan harapan.
Dan sungguh sangat beruntung andai dalam saat-saat tergoncangnya jiwa, masih ada setitik cahaya dalam kalbu untuk merenungi kebenaran. Masih ada kekuatan untuk melangkahkan kaki menuju majlis-majlis ilmu dan majlis-majlis zikir yang akan memberikan ketenteraman jiwa.
Hidup ini ibarat belantara. Tempat kita mengejar pelbagai keinginan dan impian. Dan memang manusia diciptakan mempunyai kehendak serta mempunyai keinginan. Tetapi bukan semua yang kita inginkan dapat dicapai. Sesungguhnya tidak mudah menyedari bahawa apa yang bukan menjadi hak kita tak perlu kita tangisi. Banyak orang yang tidak sedar bahawa hidup ini tidak punya satu hukum: harus berjaya, harus bahagia atau harus-harus yang lain.
Betapa banyak orang yang berjaya tetapi lupa bahawa hakikatnya semua itu pemberian Allah sehingga membuatnya sombong dan bertindak sewenang-wenangnya. Begitu juga kegagalan sering tidak dihadapi dengan betul. Padahal dimensi tauhid dari kegagalan adalah tidak tercapainya apa yang memang bukan hak kita. Padahal hakikat kegagalan adalah tidak terengkuhnya apa yang memang bukan hak kita.
Apa yang memang menjadi milik kita di dunia, samada rezeki, jawatan atau kedudukan, pasti Allah akan berikan. Tetapi apa yang memang bukan milik kita, kita tidak akan mampu miliki; walaupun ia nyaris menghampiri kita atau meskipun kita bermati-matian berusaha mendapatkannya.
"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.." (Surah Al-Hadid: 22-23)
Maka sudahlah, jangan kau tangisi apa yang bukan milikmu!


iluvuislam..
~ byk mberikan pedoman kpdku..
thanks

akhirnye..bantal tempahan bjya disiapkan

smlm n pagi ni duk siapkn bantal yg dak jr tempah..huhuh

lama xmjahit..hasilan da xbpe kemas sgt...




akhirnye da siap 2 biji bantal tempahan
~ felt craft~
heheheh
hepi time!!

Tuesday, March 15, 2011

saat gembira sy

location : new pacific hotel

hehhee..ni gatal nk jadi model xbtauliah..pksa suh owg ambik gamba..huhuhu..
saje nk posing kn..nk gembirakan ati..hehehe

mmg model xbtauliah btl r..xreti posing



gamba len kt fb..hehehe

kwn

erm...besar sbnarnye erti kwn2 dlm khidupan ni..

mmg ak sgt hargai stiap kwn2 yg ak ade..

sbb prinsip idup ak..skali bkwan..smpai bila2 pn akan jadi kwn..slagi kwn tsbt nk kwn ngan ak..

tp ak cdih sgt2 ngan kwn2...

agknye mmg ak xditakdirkn btemu kwn yg sgup susah n senang..

kwn yg mghargai diri ak,..ak xmgharapkn lbh pn....
cm kdg2 ase nk dihargai ckit2..

yela..ak pn bknnye sempurna..bkn baik sgt pn..
tp ak cuba lakukan tbaik utk kwn2

mmg ak akui ape yg family ak ckp..

ak tllu banyak bkorban utk kwn..

mcm2 ak lakukan utk kwn2

ikut je ape pn kwn ckp..kwn suh..

sbb ak mmg xase myusahkn pn..ak suka bila kwn cari ak..ak ase sperti dihargai

ttapi kbykn kwn hnya mcari ak bila mmerlukan bantuan..

ak mmg sgup bsusah apabila mlibatkan kwn

mmg sy wt xtaw..tp kdg2 tkilan sgt

hnye diri sy..

sy hnya menumpang

p/s : xtaw nape arini sensitf sgt..tiba je ase tkilan ..ase cdih..huhuhu..
xtaw nk luah kt mane..cni je tmpat sy le luah..kt blog sy..

sy syg sgt2 kt kwn2 sy..sy hrap kwn2 syg kt sy..mcm kwn2 syg kt kwn2 masing2..
:(

kwn2 sek sy dl..kwn kt mktb..
kwn2 kt sid..kwn kt smkkb..kwn2 bek sy..

ni coretan sy ttg kwn2 psv sy


http://kasihkukasihmujua.blogspot.com/2010/11/dak-psv-gurl.html

ni lak sal kwn2 yg sy ada

mira..apih,.tiah.anne..imah..anis..ama..aja..zati..lina..kak syi..yana..annur..ilah..ct..eijat..k.anne..

dan rmai lg..

hrap psbahtan diberkati ALLAH.. dan dipermudahkan urusan pembelajaran kami semua..

pkenalan dari sek..dari awl msuk mktb..dan len..
smga diberkati ..amin

kuali yg tak dihargai

kalu xsuka kuali 2 xpyah r guna...
sy sdih...

sy beli kuali 2 sbb taw suka bakar2 lauk..jd xnak susahkan..sy pun beli r kuali 2...

jgn r perli beli mahal2 tp mlekat .bek xyah beli..bek guna yg lama..

sy beli sbb die senang..org len guna ok je :(

mmg mhal tp sy oder gak..sbulan lbh br dpt..sbb sy pk nk senangkn bila nk bakar lauk..

:(

tp sy sdih sgt..

dari pagi..dah 3 pkara..

kalu da xnak kuali 2 ckp jela..xpyh ckp simpan jela..guna bakar mcm besa..

kalu xnak sy xbeli pn..sy rela buang kuali 2..

tkilan sgt2...

sy taw sy bkn sape2 pn..

sy mnumpang je

:(

nape family mcm ni?
cdih sgt2...

pg td hal len..

skg hal len lak

nasib..dugaan idup

sorg2 dtg..stiap mreka hal beza2